Ach, tí Janovia nerodurovní!

4. augusta 2015, marianno, Fejtón

Šesť útočníkov vraj napadlo v Janove 34-ročného muža kvôli tomu, že si mysleli, že je homosexuál. Obeť cestovala autobusom, keď ho jedna z prítomných žien obvinila, že sa pozerá na jej priateľa.

……………………………………………………………………………………………………….

Tak teda tí Slováci, to sú teda poriadni Janovia, to vám teda poviem, a rovno ďurovia, truľovia, chmuľovia, cibazólovia. Zaostalí, netolerantní, neznášanliví, ksenofóbni, zápecnícki, ťapákovskí, nemoderní, nekozmopolitní.

A teraz ešte aj neroduverní, či nerodorovní, či čo?

No kde len taký Janov môže byť, na tej slovenskej hrudi, či hrude, pýtam sa, a po chrbte sa mi začínajú špacírovať zimomriavky, pri spomienke na netolerantnú, pravú orechovú bitku počas víkendu v Zabijanci? Sa pozerám, pozerám, hľadím, čumím na mapu, ale to by som skôr našiel ihlu v kope sena.

Ale veď musí byť nejaký zoznam dedín! Á, takže tu sú nejaké Jankovce, vedľa nich Janovce, stavím sa že na Slovensku musí byť aj nejaká tá Janova Lehota. Aká by to bola Lehota, čo by nepatrila najslovenskejšiemu menu? A hľa, už ťa mám, Janova Lehota, veď ty dokázateľne existuješ v akejsi Žiarskej kotline.

Lehota sem, Lehota tam, ale veď ja potrebujem dedinku Janovom zvanú. Bingo, bingo, konečne! Na Slovensku predsa len máme Janov! Doslova a dopísmena! J a n o v.

A už ťa mám, a mám ťa, ty valal jeden šarišský.

………………………………………………………………………………………….

„To, čo sa stalo v Janove, je desivé. Núti nás to k vážnej diskusii o prijatí naliehavých opatrení, ktoré by potlačili nárast počtu trestných činov proti homosexuálom v Taliansku,“ vyhlásil taliansky poslanec Alessandro Zan.

………………………………………………………………………………………….

Ach Genova, Genova. Bolo ti to treba, takej hanby si pred svetom vystrúhať!