Odpočúval som online vyučovanie a. . . hrôza

1. mája 2020, marianno, Fejtón

Nie tá učiteľka, nie tie deti, ale všetky tie pazvuky, ktoré smerovali do mojich sluchátok.

Väčšina škôl sa vzdeláva dištančne, teda učitelia posielajú deťom úlohy, ktoré si vypracujú a pošlú naspäť pani učiteľke. Alebo sa stretnú online, celá trieda, na komunikačných platformách ako Discord, Zoom, a podobne.

A tu sa ukázala celá pravda o kvalite nášho úžasného digitálneho sveta.

Pani učiteľka sa snažila každého z 15 žiakov čo najviac zapájať do tej 45 minútovej hodiny. Z 15 žiakov malo asi 5 slušné digitálne pripojenie s pomerne kvalitným mikrofónom. Ostatní desiati fachčili na akýchsi notebookových šunkách. A ono to v tých sluchátkach poriadne zaškrípalo, zavŕzgalo, pozasekávalo, zatrieskalo, zavrieskalo a zaklepalo.

Volá sa to tak vznešene, že sme online, že videokonferencia.

Prvých 5 minút som mal pocit, že som na veľkej stavbe, kde sa robotníci dohovárajú vysielačkami. Ďalších 5 minút som mal pocit, že som v stredovom pruhu na frekventovanej diaľnici.

A nakoniec mi bolo celkom jasné, že som sa ocitol na kástingu o najškrípajúcejšiu cirkulárku.

Klobúk dolu pred tou učiteľkou, ak to má počúvať 5 hodín denne.

A rodičia?  Nekupujte deťom sprostosti na Vianoce. Ušetrite a kúpte im kvalitný hardware, zaplaťte kvalitné pripojenie na internet.

Nikto nie je taký bohatý, aby mohol kupovať lacné haraburdy.

Foto: Wikimedia Commons– public domain