Ruská ryba sa prešmykla sankciami a pristála rovno na mojom tanieri

24. decembra 2022, marianno, Fejtón

Vždy tie filety dlho vyberáme a niekedy sa nám poriadne nezadarí. Tento rok bol však taký štedrý a žičlivý. Kúpili sme tresku a bola chutná, šťavnatá, jemná, taká mäsitá a vycucal som z nej len jednu, jedinú kostičku.

Na obale bola napísané, že táto ryba bola vylovená v ruských vodách.

Buď bola zmrazená ešte pred rokom, alebo sa voľáko prešmykla cez tie sankcie.

Na moje potešenie.

A na moje potešenie zlacnel aj ruský benzín, tak som doviezol k nám babku, aby nebola na Štedrý večer sama. Vytočil som termostat s tým ruským plynom, ktorého máme v zásobníkoch vraj až do jari. 26 štedrovečerných grádov, ako sa patrí na riadne Vianoce.

Známa v UK kúri na 16-17, lebo je to tam teraz moderné. De gustibus non est disputandum.

Neviem, ako teplo, či sviežo je v príbytkoch našich politikov, ktorí nám odporúčajú dva, tri svetríky a pekne všetko vrstviť.

Neviem, čo bude o rok. To nevie ani samotná pani Leyenová.

Ale dnes chcem požehnané sviatky zavinšovať všetkým, aj tým, ktorí by si ruskú rybu na stôl v živote nepostavili, aj tým, nám, ktorí sme si na nej dnes večer pochutili.

Veľa šťastia a hlavne zdravého rozumu.