Známkovať či neznámkovať v škole? Na Slovensku prebieha debata o reforme školstve (nevedeli ste? – už viete) a reformné tímy ponúkajú aj tézy, medzi ktorými je zmena pohľadu na hodnotenie žiakov. Postupne sa má upustiť od klasifikácie známkami, ktoré podľa týchto odborníkov neprimerane podporujú vzájomné porovnávanie žiakov.
Čo sa majú čo porovnávať, veď sú to ešte len deti!
Áno, známkovanie frustruje a rozdúchava súťaživosť medzi žiakmi. A to je poriadne zle. Dokonca horšie než zle. Niektoré anglosaské školy už napríklad zrušili ,,tug of war“ – preťahovanie lanom a nahradili ho ,,tug of peace“. Namiesto vojny mier. Aby sa podaromnici nesúťažilo. Aby nikto neprehral. Aby nikto neťahal za kratší koniec. Zúčastnil si sa, tak si super. Si super. Aj ty, aj ty. Aké krásne! A teraz chytro, chytro do hory a objať prvý strom.
Len ako to slovenskí školskí reformátori teraz preložia? Ten ,,tug of peace“, mierové preťahovanie lanom. Navrhujem niekoľko možných variantov:
- Popoťahovanie lanom.
- Svorne ťahaj za lanko, Miško, Maťka. Ale tým istým smerom.
- Ťahali babka s dedkom repku.
- A aby naozaj nikto neťahal za kratší koniec, navrhujem rozrezať lano na toľko častí, koľko je súťažiacich. Každý dostane svoje vlastné lanko a ťahá si ho kam chce. Vyhráva ten/tá…
Celá debata | RSS tejto debaty