Založ si blog

Prepáčte, ale ja nemám peniaze

Človek si zostane jeden deň doma a už sa naňho vrhnú všetci agenti s teplou vodou. Najskôr po celom baráku pobehá dvojčlenná rýchla rota mladíkov, ktorí kontrolujú, či naďalej budeme brať elektriku od ich distribútora, a nie od konkurenčného.

Neotravujte! Čo som ja váš bíreš?

A potom tie telefóny. Keď o tretej popoludní zazvoní neznáme číslo, na sto percent  vám tá nasladlá dievčina ponúkne tú najneodolateľnejšiu ponuku na svete. Samozrejme bez viazanosti, len treba vyskúšať. Skúšobná doba, len 19,90 mesačne. Náš telefón (internet, pračka, chladnička) ponúka nekonečné volania.

Raz som takúto blondýnku (neviem, možno bola bruneta) začal trápiť otázkami, či ona vôbec má ánungu o nekonečnosti. A že večnosť, či jej to niečo vraví. Zroztržitela, ale mlela ponuku ďalej.

Dnes som si uvedomil, že im krivdím. Veď si len robia svoju prácu, chcú ju robiť čo najlepšie. Tak som si povedal, že budem trošku milý a trošku vtipný.

Ona: Dobrý deň, tu blablabla, naša ponuka je bez viazanosti…

Ja: Prepáčte, ale ja nemám peniaze.

Ona: (zrejme ma vôbec nepočúva) Stačí keď vypíšete, podpíšete….

Ja: Prepáčte, ale ja nemám ani vindry, ani haka.

Ona:  (pravdepodobne to mláďa neovláda môj predpotopný slang) V porovnaní s inými konkurenčnými spoločnosťami….

Ja: Pardón, ale asi sme sa nerozumeli. Hovorím, že nemám peniaze, že by som skôr potreboval požičať. Neposkytujete náhodou aj nejaké bezúročné pôžičky?

Samozrejme, že ma nezbalila. Veď nemám peniaze. A možno sa aspoň nakoniec aj troška usmiala, že ako sme si dobre pokecali.

How to be useful, and not an idiot

09.04.2024

Myslím, že titulok nie je nutné prekladať, takže dnes len krátka úvaha, možno aj s fejtónovým nádychom. Ako nebyť idiot Poznanie. Jednoducho povedané vnímanie okolitého sveta, získavanie informácií, čo môže byť v dnešných časoch cenzúry a vojnovej propagandy priam syzifovská robota. Ale ak nevieš čo sa vo svete deje, nemôžeš zaujať ani stanovisko. Vlastne [...]

Dnes sa s Vami veľmi rád lúčim, pani Čaputová

06.04.2024

Moratóriu už odbila hodina, prezidentských víťazov ešte stále nepoznáme, no aj tak je toto súca chvíľa rozlúčiť sa s jednou érou. Šéf zavesil v kancelárii portrét prezidentky na stenu, rovno nad moju hlavu. Tak tam visel. Bez ohľadu na vkus, ľudia vravia, že bola taká reprezentatívna. Bude nová podobizeň, ale ja už pod ňou sedieť nebudem. Zuzana Čaputová nebola [...]

Palestínska krv a krv kolektívneho Západu

05.04.2024

Izraelská soldatestka zabila v Gaze približne 35 tisíc Palestínčanov, väčšinu z nich civilov, žien a detí. Teraz izraelská armáda zabila siedmich občanov kolektívneho Západu, izraelské nálety v pondelok zasiahli konvoj World Central Kitchen. Táto organizácia potvrdila úmrtie svojich siedmich pracovníkov a dodala, že išlo o osoby z Austrálie, Poľska, Spojeného [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.