Založ si blog

Tak, tu máš, Grétka

Vždy keď sadnem do môjho nového fára, s povestnými VW emisiami, najskôr otočím kľúčikom a hneď stisnem tlačítko ,,Vypnúť Start/Stop“. Tak mi to poradili všetci servisáci a autori motoristických magazínov. Start/Stop bol nanútený EU smernicami, aby sa vraj znižovali emisie na semaforoch.

Emisie sa možno v tej ,,stopke“ na chvíľu znížia, ale keď sa auto naštartuje, letia pekne vysoko hore. A sústavné štartovanie ničí môj VW motor. A ja chcem môj VW motor užívať ešte pekných pár liet. Ja nechcem zajtra kupovať nové fáro, a devastovať tým planétu.

Lebo ja som ekologický, a možno ešte ekologickejší, ako Fröken (slečna) Greta Thurnberg.

Tá Grétinka sa vyváža do Ameriky na miliónových jachtách. Aby nemusela páliť letecký benzín. Ale ja jej nezávidím. Nech si to vynahradí, keď tak obvinila celý svet dospelých, že jej ukradli detstvo, sny a budúcnosť.

Také celkom milé, dosť nepokojné, nadmieru hysterické dievčatko. Len kto jej to všetko hustí do tej peknej hlavičky?

Ja keď sadnem do môjho nového fára, s povestnými VW emisiami, najskôr otočím kľúčikom, potom stisnem tlačítko ,,Vypnúť Start/Stop“, a poviem si:

,,Tak, tu máš, Grétka“.

A vlastne pritom ani nemyslím na to zneužité dieťa.

How to be useful, and not an idiot

09.04.2024

Myslím, že titulok nie je nutné prekladať, takže dnes len krátka úvaha, možno aj s fejtónovým nádychom. Ako nebyť idiot Poznanie. Jednoducho povedané vnímanie okolitého sveta, získavanie informácií, čo môže byť v dnešných časoch cenzúry a vojnovej propagandy priam syzifovská robota. Ale ak nevieš čo sa vo svete deje, nemôžeš zaujať ani stanovisko. Vlastne [...]

Dnes sa s Vami veľmi rád lúčim, pani Čaputová

06.04.2024

Moratóriu už odbila hodina, prezidentských víťazov ešte stále nepoznáme, no aj tak je toto súca chvíľa rozlúčiť sa s jednou érou. Šéf zavesil v kancelárii portrét prezidentky na stenu, rovno nad moju hlavu. Tak tam visel. Bez ohľadu na vkus, ľudia vravia, že bola taká reprezentatívna. Bude nová podobizeň, ale ja už pod ňou sedieť nebudem. Zuzana Čaputová nebola [...]

Palestínska krv a krv kolektívneho Západu

05.04.2024

Izraelská soldatestka zabila v Gaze približne 35 tisíc Palestínčanov, väčšinu z nich civilov, žien a detí. Teraz izraelská armáda zabila siedmich občanov kolektívneho Západu, izraelské nálety v pondelok zasiahli konvoj World Central Kitchen. Táto organizácia potvrdila úmrtie svojich siedmich pracovníkov a dodala, že išlo o osoby z Austrálie, Poľska, Spojeného [...]

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

Pre požiar vo Výbornej prišli o strechu nad hlavou takmer dve desiatky ľudí

23.04.2024 10:13

Pri požiari štyroch jednoduchých stavieb sa nikto nezranil.

charkov, veža, televízna

List z Charkova: Úder na televíznu veže bolí. Ale nezlomí

23.04.2024 10:00

Vidieť ste ju mohli takmer odkiaľkoľvek v meste, bola najvyššou stavbou Charkova. Pripomínala raketu, ktorá každú chvíľu vzlietne do vesmíru.