Založ si blog

Predáva zákusky, a nevie čo je Esterházy

Šéfka ma vyslala kúpiť nejaké zákusky k obedu. A mám postupovať podľa nasledovných priorít: 1. punčák, 2. doboška 3. medový 4. Esterházy. Ešte mi pripomenula toho Esterházyho, teda toho uhorského grófa, aby som si ho nepomýlil s nejakým Andrássym, Endrédym, Forgáčom, alebo Báthorym.

,,Čo si myslíš, že som už celkom sklerotický, a neviem čo je Esterházy?“

Ešte mi pripomenula, že ak by náhodou nemali, tak nemám kupovať.

To viem aj sám od seba.

,,Prosím vás, jeden punčák, slečinka“, usmievam sa cez respirátor.

,,Máme už len tento jeden“ – ukazuje taký ozobanec, z jednej tretiny naodlomený.

,,A dobošku?“

,,Nemáme“, zmätene reaguje mladá, fyzicky súca dievčina.

,,Tak mi dajte aspoň Esterházyho“, a už si robím slinky na grófsky, šľachtický dezert.

Kuká.

,,Esterházyho máte?“

Kuká a kuká.

,,Esterházy!“ To už na plné pajšle hučím do toho čínskeho respirátora, len aby mi to dievčisko rozumelo.

,,Esterházy, také nepoznám“, vraví predavačka v sekcii lahôdok.

Nakoniec som kúpil horalky. A tak som dnes získal predzvesť a pachuť toho, ako bude táto krajina vyzerať po roku dištančného vzdelávania.

 

Keby nebolo Ukrajiny, nebola by ani Gaza,

26.02.2024

v takomto zmysle sa vyjadrila talianska premiérka Giorgia Meloniová. Presnejšie: ,,Keby Rusko nebolo vtrhlo na Ukrajinu, Hamas by najpravdepodobnejšie nebol podnikol taký útok voči Izraelu. Bolo nevyhnutné, že také vážne narušenie medzinárodného práva, obzvlášť zo strany stáleho člena Bezpečnostnej rady OSN, spustí následné konzekvencie aj v iných oblastiach [...]

Na bežeckej dráhe ma trafila rachejtľa

31.12.2023

Neodpustil som si teda ani na Silvestra posledných pár kilometrov na blízkom tartane. Školský pozemok, ihrisko, bežecký ovál – všetko osvetlené až do desiatej. Hádam tam nebudú strieľať, v tom dyme po rachejtliach sa zle dýcha. Veruže strieľali a ostošesť. Dvaja pacani, ktorým veliteľku strelieb robila mamina. Hádam ma netrafia? Veď na nich dozerá veliteľka. Trafili. [...]

Povedzte nám pani prezidentka, čo sa to deje v tej Gaze,

29.10.2023

Vy, ktorá sa tak veľmi zasadzujete o pravdivé informácie, tak veľmi bojujete proti fake news, proti konšpiračným teóriám, proti dezinformáciám, misinformáciám, malinformáciám. BBC uvádza, že táto enkláva je kompletne odrezaná od okolitého sveta, od jedla, pitnej vody, od paliva, humanitárnej pomoci, od telefonického a internetového pripojenia. A na hlavy dvoch [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.