Založ si blog

Ako som sa pred 30 rokmi stal , , človekom s domovom“

V ten deň bola vyhlásená samostatná SR – lebo ináč sa to už s tými Čechmi zjavne ukočírovať nedalo. Vracal som sa  zo služby, v centre Londýna. Na Strande som poznal už každý kameň, ale aj každého bezdomovca.

V ten večer som sa pri každom pristavil, bez ,,vyzvania“ som aj natiahol ruku s almužnou a ešte priateľsky prehodil:

,,Vieš, dnes mám veľký deň. Zrodil sa môj štát a ja mám nádej, že sa pre mňa stane naozajstným domovom.“

Tých tridsať rokov, to teda bola pekná húsenková dráha.

Ale nebanujem, že som vložil svoju nádej do genetiky Slovákov.

Akí sú takí sú, ja som predsa len jeden z nich.

A určite nie ten ,,múdrejší a správnejší“ od nich.

Cheers!

How to be useful, and not an idiot

09.04.2024

Myslím, že titulok nie je nutné prekladať, takže dnes len krátka úvaha, možno aj s fejtónovým nádychom. Ako nebyť idiot Poznanie. Jednoducho povedané vnímanie okolitého sveta, získavanie informácií, čo môže byť v dnešných časoch cenzúry a vojnovej propagandy priam syzifovská robota. Ale ak nevieš čo sa vo svete deje, nemôžeš zaujať ani stanovisko. Vlastne [...]

Dnes sa s Vami veľmi rád lúčim, pani Čaputová

06.04.2024

Moratóriu už odbila hodina, prezidentských víťazov ešte stále nepoznáme, no aj tak je toto súca chvíľa rozlúčiť sa s jednou érou. Šéf zavesil v kancelárii portrét prezidentky na stenu, rovno nad moju hlavu. Tak tam visel. Bez ohľadu na vkus, ľudia vravia, že bola taká reprezentatívna. Bude nová podobizeň, ale ja už pod ňou sedieť nebudem. Zuzana Čaputová nebola [...]

Palestínska krv a krv kolektívneho Západu

05.04.2024

Izraelská soldatestka zabila v Gaze približne 35 tisíc Palestínčanov, väčšinu z nich civilov, žien a detí. Teraz izraelská armáda zabila siedmich občanov kolektívneho Západu, izraelské nálety v pondelok zasiahli konvoj World Central Kitchen. Táto organizácia potvrdila úmrtie svojich siedmich pracovníkov a dodala, že išlo o osoby z Austrálie, Poľska, Spojeného [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.