Založ si blog

Na bežeckej dráhe ma trafila rachejtľa

Neodpustil som si teda ani na Silvestra posledných pár kilometrov na blízkom tartane. Školský pozemok, ihrisko, bežecký ovál – všetko osvetlené až do desiatej.

Hádam tam nebudú strieľať, v tom dyme po rachejtliach sa zle dýcha.

Veruže strieľali a ostošesť. Dvaja pacani, ktorým veliteľku strelieb robila mamina.

Hádam ma netrafia? Veď na nich dozerá veliteľka.

Trafili. Nie takým tým horizontálnym zásahom, ako keď letí s plochou dráhou letu, ale skôr tá balistická trajektória, keď voľačo vyletí hore a potom vám na ľavú ruku padne zhora voľačo prekvapivo kovové.

,,Trafili ste ma, čo s tým teraz budete robiť? Nechcete si ísť zastrieľať na Ukrajinu, alebo do Gazy?!

Zostala zaskočená, troška, veliteľka strelieb. Možno nevie, čo je Gaza. Možno sa zľakla, že zavolám hliadku, alebo si budem vymáhať ,,bolestné“.

,,Ale veď tu sa môže strieľať“, napadla ju spásonosná myšlienka.

,,Tuu? Pani? Veď ste na školskom pozemku, na ihrisku, na mestskom športovisku, ešte ma troška bavte týmto silvestrovským naratívom, lebo v tom televízore nedávajú nič dobré!“

,,Ale veď aj vlani sme tu strieľali“, vynašla sa inštruktorka od palebnej čiary.

Tento argument som už toľkokrát počul, a toľkokrát nevedel naň dôstojne zareagovať. Napadlo mi jediné:

,,Tak viete čo, ja som voľakedy kradol, a už nekradnem“.

A bežal som ďalej.

Potom mi to nedalo. Prečo robí inštruktorku strelieb mamina na Silvestra? Kde je tatino? Po robotách? Ušiel od nich?

Vrátil som sa. Povedal som jej, nech svoje potomstvo ide pripravovať na kariéru v armáde NATO, na ochranu slobody a demokracie po celom svete – niekde do stredu ihriska, tak aby neohrozovala bežcov.

A ešte som sa jej aj ospravedlnil. Veď čo keď tých pacanov otiec opustil, a teraz ich nemá kto ani naučiť bezpečne strieľať na bežeckom ovále.

Hepyňújíér.

AC/DC – 100 000 Slovákov sa chce povoziť na diaľnici do pekla

21.07.2024

Žijem si ľahko Žijem si slobodne Cestovný lístok bez návratu Na nič sa nepýtajte Nechajte ma na pokoji Nepotrebujem dôvod Klesám nadol Je čas na párty Spolu s mojimi priateľmi A tak som na diaľnici do pekla Diaľnica do pekla Som na diaľnici do pekla. Bratislava bude dnes v noci dunieť týmito pekelnými lyrics. Retro šesťdesiatnici, sedemnásťroční zážitkári. [...]

Škótska vysočina a jeden milý, opitý Škót

18.07.2024

V Škótsku je jazero ,,loch“, údolie ,,glen“ a pravá Scotch whisky musí byť single malt, a má to na vaše zvedavé chuťové poháriky čakať v sude minimálne 12 rokov, aby sa to vôbec mohlo nazývať whisky. Údajne. Za dva týždne strávených v blízkosti Aviemore, v národnom parku Cairngorms, som úkol dokola obišiel asi 15 takých lochov, brodil sa v 30 močaristých [...]

Chorvátsko vo vibramkách

17.07.2024

Cestujem už v júni, lebo sa naivne domnievam, že na turistických chodníkoch v chorvátskych horách nebude až tak páľavo. A veruže bolo, pri mori tridsiatky, hore na kopci síce len 21, ale to dalmatinsko sunce pražilo a pražilo. Premuževičeva staza je jedna z najkrajších chorvátskych turistických trás. Biely kameň Severného Velebitu. Vyrážam z parkoviska Zavižan. [...]

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.